Ayşenur Kolivar - Norhars Ellim



Ayşenur Kolivar' ın son albümü ' Bahçeye Hanımeli ' (2012)


Norhars Ellim ;

Allı pullu ceketim
Belimi de saramaz
Bu köyün oğlanları
Benim dengim olamaz
Sırtladım sepetimi
Düştüğüm yollar ırak
Verdim sana gönlümü
Ateşlerde yanarak
Çok güzelim, çok güzel
İpek yazma başımda
Mavi gözlü yarim var
Xigobal’nın içinde
Gelin olayım inşallah
Evini süpüreyim maşallah
Baban ile annene
Çorap öreyim inşallah
İpi aldım çarşıdan
Nakış yapayım diye
Bir yar sevdim köyümden
Her gün göreyim diye
Güneş gibi vurmuşum
Oncurali yamaca
Ay gibi de sızmışım
Sevdamın odasına




 hemşince sözleri şöyledir.

çeketes xad pulliya
meçus âl polor kalçi
isa kağis dağak e
indzi âl umiş kalçi
galate lertez ari
heru campa kaletsi
da kezi sevda devi
yes indzigi koletsi
şad erandim şad erand
kelxus âl ipağ unim
xigoyi kağin meçe
çaxal açvi yar unim
norhars ellim inşallah
dun avelim maşallah
ku dadin u ku more
kurba kordzim inşallah
dziyapnan hed ter ari
xadvun enoğum deyi
kağin meç yar hazayi
emmen or desnum deyi
arakagim tibadzim,
oncurud gyubağniyus
lusnikayim çaragdadzim
sevdayin odaniyus

Ayşenur Kolivar'ın bir röportajından ;

Doğu Karadeniz’deki halk şarkıları, adı üstünde, bir coğrafyaya ait ve coğrafyadaki seslerden, ritimlerden oluşuyor. Derelerin ezgisi var, coğrafyanın içindeki bütün öğelerin kendine özgü sesleri ve tınıları var. Doğu Karadeniz’deki halk müzikleri benim açımdan bu coğrafyadaki yaşamın içinde yer alan tüm seslerinin toplamı demek.
Distributed by Gooyaabi Templates | Designed by OddThemes